Przejdź do głównej zawartości

Proces Sprzedaży

Witaj Handlowcu !

Dzisiaj postanowiłem napisać o procesie sprzedaży ale bardzo ogólnie ponieważ w zasadzie cały ten blog będzie o procesie sprzedaży.
Proces sprzedaży jest to zbiór czynności prowadzących do zawarcia transakcji kupna/sprzedaży, tak może brzmieć sucha definicja. Jednak proces sprzedaży jest dużo bardziej skomplikowany i może nawet o tym nie wiesz ale Ty też wdrażasz codziennie jakiś proces sprzedaży.
Więc na wstępie odpowiedz mi na pytanie:

JAKI JEST TWÓJ PROCES SPRZEDAŻY ?
Weź czystą kartkę i napisz punkt pierwszy, drugi itd, następnie przy każdym z tych punktów wpisz czynność jaką wykonujesz po kolei.

Przykładowo może wyglądać to tak (ale najlepiej jak tak wyglądać nie będzie):
1. Klient wchodzi albo ja wchodzę do klienta i mówię "dzień dobry"
2. Pytam klienta co chce kupić
3. Podstawiam mu umowę do podpisania :)
4. Klient wychodzi albo ja wychodzę od klienta i nawet  nie chce mi się powiedzieć " do widzenia" bo oczywiście umowy nie podpisał, a jeszcze mnie zwyzywał od najgorszych.

Dobra, wiesz już jak wygląda twój proces sprzedaży (jak możesz to podziel się nim ze mną i udostępnij w komentarzu lub mailowo- adrianpolski@gmail.com), a teraz pokaże ci jak według mnie powinien wyglądać proces sprzedaży


Jak widzisz punktów jest dużo i będę miał o czym pisać na tym blogu. Porównaj zatem ten proces sprzedaży ze swoim procesem sprzedaży, może coś pominąłem i zapomniałem o czymś istotnym albo uważasz, że kolejności jest nie prawidłowa. W każdym z tych przypadków napisz do mnie (adrianpolski@gmail.com) lub napisz w komentarzu. Mam nadzieję, że zainteresowałem Cię i z chęcią zajrzysz tutaj poszukać rozwinięcia każdego z powyższych punktów. Jeśli tak to udostępnij tego bloga innym Handlowcom.

Zapraszam do odwiedzenia moich stron:
www.sentio4biznes.pl
www.facebook.com/skuteczny.sprzedawca/

Dziękuje i pozdrawiam

Adrian Polski

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Sruty tuty, majtki, druty

                 Takie słowa cisną mi się na język jak widzę reklamy kolejnych cudownych przepisów na sprzedaż. Do tego jeszcze oklepane frazesy typu "Tytan sprzedaży", "Młot na klientów", "Walec sprzedaży" itp.. Najgorsze jest jednak to, że autorzy tych szkoleń, książek, podcastów to często osoby, które w życiu nic nie sprzedały.           Prawda jest taka, że nie ma żadnej magicznej różdżki, dzięki której "sprzedasz wszystko każdemu". Wystarczy być systematycznym, uczciwym i analizowac swoje działania. Dzięki temu będziesz w stanie eliminować błędy w swoim postępowaniu i doskonalić najbardziej skuteczne działania. Sytuacja zmienia się tak szybko, że coś co działało rok temu teraz nie ma racji bytu.          Sprzedaż nie różni się pod tym względem od innych zawodów. Zarówno lekarz, elektryk, nauczyciel jak i sprzedawca powinni być na bieżąco z aktualną wiedzą oraz analizo...

Profil klienta czyli z kim chcesz handlować

Witaj Handlowcu !! Dzisiaj napiszę o pierwszym punkcie opisanego w poprzednim poście procesu sprzedaży czyli tworzeniu profilu twojego klienta, a jako że lubię wędkować posłużę się takim przykładem: "JEŚLI NIE WIESZ JAKĄ RYBĘ CHCESZ ZŁOWIĆ TO NIC NIE ZŁOWISZ" Jeśli nie wiesz jakich klientów szukasz to ich nie znajdziesz. Tak jak musisz wiedzieć jakie ryby będziesz łowił i do nich musisz dostosować wędkę, zanętę i przynętę tak też musisz dostosować proces sprzedaży do konkretnego profilu klienta. Jeśli sprzedajesz materiały budowlane to przecież nie będziesz odwiedzał fryzjerów ale nie we wszystkich przypadkach jest to takie oczywiste. Dla tego samego przykładu czyli sprzedaży materiałów budowlanych poświęcenie wielu dni na odwiedzanie dekarzy może okazać się czasem zmarnowanym, a przecież możesz wcześniej przewidzieć kto może zostać twoim klientem, a kto nie. Jeśli masz już jakiś staż pracy to pierwszym krokiem powinna być analiza struktury twoich dotychczasowych klient...

Czy urodziłeś się sprzedawcą ?

Witajcie Post ten będzie nawiązywał do książki Macolma Gladwella ponieważ to ona jest inspiracją dzisiejszej publikacji i pomoże odpowiedzieć na pytanie:  Jak zostać idealnym sprzedawcą ?     Zastanawialiście się pewnie czasem czy można się urodzić skutecznym sprzedawcą czy raczej trzeba na to ciężko pracować. Okazuje się otóż, że można być mistrzem w dowolnej dziedzinie poświęcając na trening 10 tyś godzin i sprzedaż nie jest tu wyjątkiem. Spytacie może jak można trenować sprzedaż ? Robicie to codziennie przez co najmniej 8 godzin, każda rozmowa w cztery oczy z klientem jest treningiem negocjacji, nawiązywania relacji, samodyscypliny itd. Każda rozmowa przez telefon uczy was odporności na odrzucenie  i pozwala wytworzyć odpowiednią reakcję na zastrzeżenia osoby po drugiej stronie. Oczywiście żeby być skutecznym sprzedawcą trzeba mieć wytrenowanych wiele zachować oraz mieć odpowiednie cechy charakteru. Trudno sobie wyobrazić, że sprzedawca, który potrafi bardzo dobr...